top of page
Zdjęcie autorapresente

Czym jest prezentacja firmy?

Prezentacje firmowe to pokazy kluczowych elementów na temat firmy, które dostarczają potencjalnym klientom i informacji o historii i usługach firmy. Firmy używają prezentacji, aby pomóc klientom zrozumieć, w jaki sposób mogą zaspokoić ich potrzeby lub problemy, korzystając z ich produktów lub usług. Firmy mogą również wykorzystywać prezentacje do informowania partnerów i kadry kierowniczej o sukcesach biznesowych lub przyciągania uwagi potencjalnych inwestorów. Dzięki dobrze zrobionej prezentacji firmy możesz pokazać innym, w jaki sposób Twoja firma odniosła sukces i zdobyć nowych klientów, jednocześnie zwiększając sprzedaż i przychody. Jak stworzyć prezentację firmy? Oto lista kroków, które należy wykonać, aby stworzyć potężną prezentację firmy:



1. Opisz krótko firmę


Mówiąc o swojej firmie, dobrze jest krótko opisać, czym się zajmuje i jakie główne usługi świadczy klientom. Na przykład, jeśli pracujesz dla firmy budowlanej, możesz powiedzieć: „Ostróda Construction specjalizuje się w budowie domów mieszkalnych

i kompleksów apartamentów dla klientów indywidualnych”. W tej sekcji prezentacji można również omówić historię firmy oraz jej postępy lub rozwój od momentu jej powstania. Prezentując historię firmy lub firmy, warto być anegdotą, opowiadając klientom interesujące lub ekscytujące fakty dotyczące pochodzenia firmy.


2. Zdefiniuj usługi firmy


Podczas definiowania usług firmy ważne jest uwzględnienie wszelkich konkretnych rozwiązań oferowanych przez jej produkty lub usługi oraz tego, w jaki sposób firma lepiej obsługuje swoich klientów w porównaniu z konkurencją. Podkreślanie wyjątkowych zdolności firmy do służenia konsumentom może pomóc jednostkom poczuć większą motywację do dokonania zakupu lub zainwestowania w firmę. Jeśli firma posiada jakąkolwiek unikalną własność intelektualną lub umowy na wyłączną dystrybucję, warto również o nich wspomnieć.


3. Opisz kierownictwo i pracowników


W tej sekcji opisz doświadczenie i umiejętności niektórych pracowników oraz to, w jaki sposób przyczyniają się oni do sukcesu firmy. Na przykład, jeśli firma produkcyjna ma trzech pracowników z tytułem doktora. w inżynierii informowanie o tym klientów może pomóc w wyeksponowaniu referencji i wiedzy fachowej firmy. Jeśli jesteś menedżerem lub dyrektorem w firmie, warto również wspomnieć, w jaki sposób Twoja rola w firmie może zapewnić satysfakcję klienta i sukces projektu. Na przykład możesz poinformować klientów, w jaki sposób możesz ręcznie wybrać zespół do ich projektu w zależności od ich potrzeb lub pragnień.


4. Podaj przykłady zrealizowanych projektów


Ta sekcja może mieć nawet kilka slajdów prezentacji firmowej. Opowiadanie o poprzednich klientach może pomóc pokazać kompetencje i sukcesy Twojej firmy w branży. Omawiając poprzednie projekty, warto mówić o zadaniach, nad którymi pracowałeś lub którymi kierowałeś, ponieważ pozwala to omówić projekt z własnego doświadczenia i wspomnieć, w jaki sposób odegrałeś rolę w jego sukcesie. Posiadanie relacji z pierwszej ręki na temat wyników projektu może pomóc klientom i inwestorom poczuć się bardziej zachęconymi prezentacją i zmotywowanymi do współpracy z Tobą i Twoją firmą.


5. Dostarcz recenzje i referencje w prezentacji firmowej


Wreszcie, dodanie referencji do prezentacji może pomóc klientom i inwestorom w podjęciu decyzji o współpracy z Twoją firmą. Korzystając z referencji, rozważ dodanie cytatów i recenzji z różnych doświadczeń klientów, ponieważ może to pokazać konsumentom, że każdy obszar działalności firmy odnosi sukcesy i jest ukierunkowany na ich satysfakcję. Na przykład dodanie dwóch opinii klientów, które wspominają o ich pozytywnych doświadczeniach w pracy z działem obsługi klienta i zespołem produkcyjnym, może pomóc pokazać zakres i jakość wielu działów firmy.


6. Formy prezentacji


2 pager - krótka forma prezentacji firmowej na LinkedIn

Pigułka o Twojej firmie, w której dodajesz najważniejsze elementy, gdzie rzutem oka można zobaczyć czym się zajmuje firma. Prezentacja bez cennika i konkretnych informacji handlowych. Często wysyłana poprzez Facebook, Linkedin w wiadomościach prywatnych. Prezentacja ma na celu zachęcenie do dalszego kontaktu z firmą.


Prezentacja firmowa na maila

Prezentacja firmowa, którą wysyłamy mailem, zazwyczaj w formacie PDF. Najlepiej aby miała 10-15 slajdów. Prezentacja musi prowadzić czytelnika i mieć konkretną strukturę aby "sama w sobie była wyjaśnieniem" dla czytelnika. Warto poczytać w tej kwestii o zasadzie piramidy jak zbudować taką prezentację.


Prezentacja firmowa na spotkanie

Kolejna forma prezentacji, która może mieć więcej slajdów i nie musi mieć szerokich opisów prowadzących widza, ponieważ osoba która przedstawia prezentację ma możliwość omówienia konkretnych elementów.

19 wyświetleń0 komentarzy

Comments


bottom of page